Atilla Fikri Ergun / Yazarlar / Yorum-Analiz

Türklük: Muhammedî Fanatizm

turkluk-muhammedi-fanatizm

Türk ise Müslüman’dır, Müslüman ise Türk’tür; başka bir Türk bilmiyoruz, tarih de bilmiyor, “biliyorum” diyen de yalan söylüyor.

atilla-fikriergun-köşeModern kavmiyetçilik doğrultusunda İslam’dan ayrı bir Türk/lük uydurdular, uydurdukları bu “Türk”, tarihi boyunca Batı’yla cihad eden Türk’ün aksine gitti Batı’nın kucağına oturdu, erkeği dünyanın peşinde kendini kaybetti, kadını analığını avratlığını unuttu. Türk ise Müslüman’dır, Müslüman ise Türk’tür; başka bir Türk bilmiyoruz, tarih de bilmiyor, “biliyorum” diyen de yalan söylüyor.

Kapitalizm Türk’ü bozdu, esnaflık, ticaret ahlakı vs. hepsi tarihe karıştı, tarihte Türk’ün bu husustaki fazileti üzerine söylenmiş sözler de kitapların sayfalarında kalan “tatlı” birer hatıra oldu. Oysa Selçuklu ve Osmanlı’da esnaf teşkilatı hayatî önem arz ediyordu.

Avrupalının gözünde Türk o kadar faziletliydi ki, fazileti kendisine dahi ihanet eder, yani bir noktadan sonra Türk için zaaf noktası oluştururdu. Fazileti kendisine ihanet eden Türk ya da tarihe karışan fazilet!

turkler“Muhammedî fanatizm”; öte yandan Avrupalının nazarında Türk/lük buydu. Batılılar tarafından Türk/lük için yapılan bu tarifin hakkını veremezsek İslam’ın sancaktarlığını ancak rüyamızda görürüz. “Muhammedî fanatizm”, yani Resul-i Ekrem’e ve onun getirdiği dine aşırı derecede bağlılık, ihtiyacımız olan yegâne şey bu. Gâvurun yerdiği tüm değerlerimizi yükseltip, uydurduğu ne kadar “değer” varsa hepsini ayaklarımızın altına aldığımız gün hakikî anlamda Türk de tarih sahnesine geri dönmüş olacaktır.

Ay yıldızlı al bayrak Mekke ve Medine’de yeniden dalgalanmaya başlamadan İslam’ın zaferinden de söz edemeyiz. Ay yıldızlı al bayrağın Mekke ve Medine’de yeniden dalgalanmaya başlaması demek, cetvelle çizilmiş sınırlarda zuhur eden çakma devletlerin, dolayısıyla gâvurların bu coğrafyadaki hâkimiyetlerinin son bulması demek.

Kozmopolit yaklaşıma göre Anadolu tüm Osmanlı milletlerinin ana vatanı. Hiç şüphesiz bu, halıyı ayaklarımızın altından tamamen çekebilmek için uydurulmuş bir yaklaşım. Millet sistemi insan topluluklarının din esasına göre tasnife tâbi tutulduğu sistemdir, bu sistemde diğer milletler, yani gayrimüslimler Müslümanlarla eşit değillerdir; zımmîdirler. Tanzimat’la birlikte bize yutturulmaya çalışılan şeyi yutmayacağız, burası gayrimüslimlerin ana vatanı değil, Türkiye, yani Müslüman yurdu, Müslüman ülkesi, Müslüman vatanı.

Türkiye adı verilen coğrafya, bin yıl boyunca Anasır-ı İslam’a yurt oldu ve Allah, bu işe Türkleri vesile kıldı. Aynı sebeple bu topraklarda yaşayan Anasır-ı İslam’a topluca Türk denildi. Böylece Türk bir kavim adı olmaktan çıkıp bir millet adı haline geldi ve hiç kimse bundan rahatsızlık duymadı; ta ki, Batı’dan ithal modern kavmiyetçilik ortaya çıkana kadar.

Bizimle birlikte yaşamak isteyenlerin başımızın üzerinde yerleri var; yaşamak istemeyenler, onları maşa olarak kullanan “efendileri” ile birlikte bu coğrafyayı terk edecekler. An itibariyle Türkiye’de birine serbest olup diğerine yasak olan herhangi bir şey yok, hal böyle iken yine de hoşuna gitmeyen varsa kuyruğunu kıstırıp defolup gidecek, gitmezse millet gönderecek.

İsmet Özel’le bitirelim; son günlerde birilerinin Özel’i özel olarak hedef tahtasına oturttuğu görülüyor. İsmet Özel’e “faşist” diyenlerin onu anlayabilmeleri için kırk fırın ekmek yemeleri lazım. İsmet Özel derken Türkiye’nin en özel şahsiyetinden söz ediyoruz, İslamcı taifenin okuduğu üç beş ithal ne idüğü belirsiz kitapla İsmet Özel’i anlayabilmesi mümkün değil; önce Türkiye’ye ve Türk Milleti’ne intisap etmeleri gerek.

Atilla Fikri Ergunakilvefikir.org

Reklamlar

One thought on “Türklük: Muhammedî Fanatizm

  1. Es-selam..

    Atilla kardeşim; şu: “Türk ise Müslüman’dır, Müslüman ise Türk’tür” sözünün İslâm’i bir dayanağı (âyet/sünnet-hadis) var mı?. Zîrâ müslümanlıkla alâkalandırılıyor?. Eğer yok ise bu söylem neden ciddiye alınsın ki?. Hele de o kişi müslüman olup da Türk kavminden değilse. Türk olanlar belki Türklük telâkkisiyle bunu sorgulamadan kabûl edebilir. Fakat bu, İslâmî değil, duygusal bir kabûl olur.

    “Kapitâlizm Türk’ü bozdu, esnaflık, ticâret ahlâkı vs. hepsi târihe karıştı” deniliyor. Bu durum beni de çok üzüyor. Zîrâ Türklerdeki son bin yıllık târih sürecinde, son 100-150 yıldaki gibi delikanlılık seviyesi bu derece düşmemişti. O hâlde Türklük azalıp-çoğalan bir şey mi oluyor?. Azalıp-çoğalan şey takvâ-sorumluluk bilinci-özgüven-cesâret-gayret vs.dir ve bunun sonucunda negatif anlamda değişiklikler olur: “…Bir kavim (toplum), kendinde olanı değiştirinceye kadar Allah, ona nîmet olarak bağışladığını değiştirici değildir” (Ra’d 11).

    Vel hâsıl kelam; Ben hem İsmet Özel’in, hem de senin dile getirdiğin şeyi dikkatli bir şekilde düşünüp, İslâm-merkezli yâni Kur’ân-sünnet merkezli bir dayanak bularak anlamak istiyorum fakat böyle bir dayanak bulamıyorum. Bu dayanağı bulamayınca da iknâ olamıyorum. O zaman da bu söylemi “duygusal bağlılığın bir söylemi” olarak kabûl ediyorum. Şimdi; sen bu söylemi Kur’ân/sünnet-hadise dayandırıyor musun?, dayandırıyorsan lütfen söyle. Fakat dayanak olarak târihi gösteriyorsan, târih sürekli değişiyor zâten. Yâni nostaljiden sağlam bir dayanak olmaz. Nostalji hoş bir sohbetin konusu olabilir sâdece.

    “Onlar bir ümmetti; gelip geçti. Onların kazandıkları kendilerinin, sizin kazandıklarınız sizindir. Siz, onların yaptıklarından sorumlu değilsiniz” (Bakara 134).

    Vesselam..

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s